αρχική σελίδα    επικοινωνία

Ενδείξεις βελονισμού

Το μεγαλύτερο νοσοκομείο

Θεραπεία του πόνου

Κεφαλαλγία

Κάπνισμα

Παχυσαρκία

Αλλεργία

Ροχαλητό

Περισσότερα άρθρα



Εννέα τρόποι για να αντιμετωπίσετε το ροχαλητό

Η προσφυγή σε σκευάσματα του εμπορίου δεν είναι πάντοτε η καλύτερη μέθοδος για να απαλλαγείτε από το ενοχλητικό φαινόμενο. Υπάρχουν μερικά μικρά 'μυστικά', που μπορούν να σας βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό και συνοψίζονται στα εξής:

1. Προσέξτε το βάρος σας: Η παχυσαρκία αποτελεί ίσως την κυριότερη αιτία εμφάνισης του ροχαλητού. Τα άτομα με υπερβολικό βάρος έχουν ογκώδεις ιστούς στην περιοχή του λαιμού, φαινόμενο που εμποδίζει τη φυσιολογική ροή του αέρα, προκαλεί δονήσεις στο εσωτερικό του στόματος και ευνοεί τον υπερβολικό θόρυβο.

2. Ακολουθήστε έναν υγιεινό τρόπο ζωής: Φροντίστε να γυμνάζεστε σε τακτική βάση, καθώς η τόνωση των μυϊκών ομάδων βελτιώνει μεταξύ άλλων και το αναπνευστικό σύστημά σας, ελαττώνοντας σημαντικά τις πιθανότητες εμφάνισης ροχαλητού και άπνοιας.

 3. Αποφύγετε τη λήψη συγκεκριμένων φαρμάκων: Τα ηρεμιστικά, τα υπνωτικά και τα αντι-ισταμινικά ελαττώνουν σημαντικά τους μυϊκούς τόνους στις διόδους του αέρα της αναπνοής και ευνοούν την εμφάνιση του ροχαλητού.

4. Αποφύγετε το αλκοόλ και το φαγητό πριν κοιμηθείτε: Το αλκοόλ χαλαρώνει τους μύες, ενώ το φαγητό προκαλεί έκκριση σάλιου και βλέννας, φαινόμενα που ενδέχεται να εμποδίσουν την απρόσκοπτη αναπνοή. Συνεπώς, καλό θα είναι να αποφεύγετε τις παραπάνω ενέργειες στο χρονικό διάστημα των 3-4 ωρών που προηγούνται της νυχτερινής κατάκλισης.

5. Κοιμηθείτε στο πλάι και όχι ανάσκελα: Όταν κοιμάστε ανάσκελα η σιαγόνα ανοίγει και ευνοεί το ροχαλητό. Προσπαθήστε να παραμείνετε ξαπλωμένος πάνω στα πλευρά σας αλλά μην προβείτε σε 'κομπογιαννίτικες' ενέργειες, όπως τη συρραφή μιας κάλτσας ή μιας μπάλας του τένις στην πλάτη της πυτζάμας, καθώς η εν λόγω μέθοδος είναι αναποτελεσματική και επιπλέον προκαλεί έντονο συναίσθημα κόπωσης στο άτομο.

6. Ανυψώστε το προσκέφαλο του κρεβατιού: Ανασηκώνοντας κατά περίπου 12 εκατοστά το μέρος του στρώματος όπου τοποθετείτε το κεφάλι σας, διευκολύνετε τη ροή του αέρα διαμέσου του λάρυγγα και της μύτης. Για την ανύψωση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μεγάλα μαξιλάρια ή σανίδες.

7. Αποφύγετε την υπερκόπωση: Φροντίστε να κοιμηθείτε νιώθοντας ελαφρώς κουρασμένος αλλά όχι εξαντλημένος, ώστε να εξασφαλίσετε έναν αδιάκοπο ύπνο, για χρονικό διάστημα περίπου 8 ωρών. Αν αυτό καταστεί απαραίτητο αποφύγετε τη μεσημεριανή κατάκλιση, ώστε να κοιμηθείτε ευκολότερα.

8. Εξασφαλίστε ικανοποιητική υγρασία στο δωμάτιο: Ο ξηρός αέρας προκαλεί περισσότερες συσπάσεις του λάρυγγα και άρα... θορυβώδες ροχαλητό. Το χειμώνα φροντίστε να ρυθμίσετε τη θέρμανση στον επιθυμητό βαθμό ή, αν αυτό δεν είναι δυνατό, τοποθετήστε πάνω στα σώματα θέρμανσης μπολ με νερό, τα οποία θα προκαλέσουν άνοδο των ποσοστών υγρασίας.

9. Συμβουλευτείτε τον ιατρό σας: Αν οι δικοί σας άνθρωποι παραπονούνται για το καθημερινό και έντονο ροχαλητό σας, μη διστάσετε να πάτε στον ιατρό. Μπορεί η επίσκεψη να σας γλιτώσει από πολλά μελλοντικά προβλήματα σε περίπτωση που διαγνωστεί ότι πάσχετε από άπνοια ύπνου. Φυσικά, η αναζήτηση ιατρικής συμβουλής δεν θα πρέπει να αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό αλλά συχνή πρακτική για όλους τους τομείς που αφορούν την υγεία σας.